OFERTA NA ZARZĄDZANIE
Reprezentacja Wspólnoty
- Obsługa administracyjna
- Obsługa księgowa
- Obsługa techniczna nieruchomości
Augustowskie TBS „Kodrem” Sp. z o.o. w Augustowie od ponad 50 lat zajmuje się administrowaniem i zarządzaniem nieruchomościami. Najpierw jako Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, następnie jako Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych „Kodrem” Sp. z o.o., a obecnie jako Augustowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego „Kodrem” Sp. z o.o. w Augustowie. Nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do właścicieli lokali we Wspólnotach Mieszkaniowych.
PEŁNA OFERTA OFEROWANYCH USŁUG OBEJMUJE:
- zarządzanie i administrację
- prowadzenie księgowości
- drobne usługi i prace konserwacyjne
- remonty części wspólnych;
Naszym atutem oprócz doświadczenia zdobytego przez lata jest wykwalifikowana kadra posiadająca odpowiednie umiejętności i kwalifikacje. W tym celu zatrudniamy zespół wykwalifikowanych specjalistów – licencjonowanego zarządcę nieruchomości, księgowych, specjalistów obsługi technicznej.
Naszym klientom zapewniamy pełną obsługę administracyjną z wykorzystaniem profesjonalnego programu komputerowego wspomagającego zarządzanie nieruchomościami w zakresie księgowości, rejestracji i rozliczania opłat. Zapewniamy prowadzenie windykacji należności wobec Wspólnoty Mieszkaniowej. Dokonujemy koniecznych rozliczeń z Urzędem Skarbowym i z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Jesteśmy do dyspozycji Wspólnoty w biurze poprzez kontakt telefoniczny jak i również elektroniczny. Posiadamy własną stronę internetową, na której możemy umieszczać informacje dotyczące Wspólnoty Mieszkaniowej.
Czynności związane z zarządzaniem/administrowaniem nieruchomością wspólną obejmuje:
OBSŁUGA ADMINISTRACYJNA
- przygotowanie i organizacja zebrań Wspólnoty w porozumieniu z Zarządem oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji;
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji Wspólnoty oraz prowadzenie archiwum Wspólnoty – zbioru dokumentacji technicznej i innej;
- przygotowywanie umów zawieranych przez Wspólnotę;
- dokonywanie czynności formalnych oraz czynności w zakresie postępowania administracyjnego niezbędnych dla funkcjonowania Wspólnoty;
- reprezentacja Wspólnoty na zewnątrz przed osobami fizycznymi, prawnymi, organami administracji państwowej i samorządowej zgodnie z ustawą o własności lokali;
- realizacja uchwał Wspólnoty;
- ustalanie aktualizowanego w sposób ciągły stanu prawnego i faktycznego nieruchomości poprzez prowadzenie wykazu lokali;
- prowadzenie korespondencji z właścicielami;
- wydawanie poświadczeń i zaświadczeń dotyczących lokali (dodatki mieszkaniowe, pomoc społeczna, sprzedaż mieszkań);
- przygotowywanie projektu rocznego planu gospodarczego nieruchomości;
- pośredniczenie w zawieraniu umów ubezpieczenia części wspólnej nieruchomości;
- zbieranie ofert, prowadzenie procedury wyboru wykonawców i dostawców;
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
- przygotowywanie zleceń określonych przepisami prawa kontroli technicznych
i określonych przeglądów budynków i urządzeń stanowiących ich wyposażenie;
- bieżąca kontrola stanu technicznego nieruchomości;
- przygotowywanie planów remontowych, wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych;
OBSŁUGA TECHNICZNA NIERUCHOMOŚCI
- prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń i terminów ich realizacji;dokonywanie odczytów wodomierzy w lokalach mieszkalnych w przypadku braku indywidualnych umów;
- zapewnienie bieżącej konserwacji umożliwiającej właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania, zimnej i ciepłej wody, domofonu, anteny TV i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej;
- zapewnienie na koszt Wspólnoty utrzymania porządku, czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku oraz jego otoczenia;
- zapewnienie na koszt Wspólnoty konserwacji urządzeń małej architektury, placów zabaw oraz pielęgnacji trawników, żywopłotu i drzewostanu;
- zapewnienie na koszt Wspólnoty bezpieczeństwa użytkowania nieruchomości w okresie zimowym;
- zapewnienie na koszt Wspólnoty usług związanych z prawidłowym funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej (domofony i inne instalacje);
- realizacje remontów:
- pozyskiwanie ofert potencjalnych wykonawców;
- zlecenie wykonania projektu (jeżeli będzie wymagany);
- realizacja wybranej oferty;
- zgłoszenie robót lub uzyskanie pozwolenia na budowę;
- nadzór nad wykonaniem robót budowlanych;
- odbiór wykonanych prac;
OBSŁUGA KSIĘGOWA
- opracowanie planu finansowego Wspólnoty (budżetu);
- oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości;
- oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z planowanymi remontami;
- obliczenie zaliczek właścicieli na pokrycie planowanych kosztów;
- prowadzenie ewidencji księgowej i pozaksięgowej;
- analiza realizacji założeń planu finansowego w trakcie roku budżetowego (analizy finansowe raz na kwartał dostarczane Zarządowi Wspólnoty);opracowywanie sprawozdania finansowego Wspólnoty Mieszkaniowej na koniec roku obrachunkowego;rozliczenie wyniku finansowego;
- rozliczanie zaliczek na media i usługi świadczone na rzecz właścicieli;
- prowadzenie rozrachunków publiczno – prawnych;
- wysyłka wezwań dłużnikom Wspólnoty;
- archiwizowanie księgowych dokumentów źródłowych;
- dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy w ramach udzielonego pełnomocnictwa;
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów;
- prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną;
- pełna obsługa finansowa nieruchomości, pobieranie opłat od właścicieli, kontrola należności, rozliczenie dokonywanych wpłat;
- kalkulacja wpłat wnoszonych przez mieszkańców i użytkowników, zaliczek na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnej, w tym funduszu remontowego i eksploatacyjnego;
- windykacja należności w postępowaniu sądowym wg postanowień Zarządu;
- naliczanie ustawowych lub uzgodnionych ze Wspólnotą odsetek za zwłokę, wysyłanie upomnień, dochodzenie na drodze sądowej należności od właścicieli na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością;
- prowadzenie obowiązkowej sprawozdawczości;
- opłacanie podatków i innych opłat publiczno – prawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, z pominięciem tych, które są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli lokali;
- sporządzanie sprawozdań okresowych dla potrzeb GUS zgodnie z odpowiednimi wymogami;
- zawieranie umów z jednostkami lub osobami w zakresie pobierania pożytków, po uzgodnieniu z Zarządem Wspólnoty (reklamy, teren itp.);
Uwaga! W PRZYPADKU DODATKOWYCH WYMAGAŃ I PREFERENCJI WSPÓLNOTY ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ ROZSZERZENIA ZAKRESU OBOWIĄZKÓW
Wyrażamy nadzieję, że nasza oferta spotka się z zainteresowaniem z Państwa strony.
Na skróty
Zaprszamy do wypełnienia anonimowej ankiety badającej satysfakcję i oczekiwania Klientów ATBS KODREM
Informacja o funkcjonowaniu ATBS KODREM w czasie pandemii COVID-19
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego